Olvasási idő: 2 perc
Az MCC Lunch Talks rendezvénysorozat idei év első előadásán Ludvig Orsolya, a Vállalati Kommunikáció Műhely vezetője volt vendégünk, aki „The Voice of Corporations – Why Is It So Important?” címmel tartott előadást.
A vállalatok kommunikációja néha észrevétlenül, máskor hangosan dübörögve szól, és mára az élet minden területén megjelenik, nem csupán iparági vagy gazdasági témákban. A vállalati szféra hangjának jelentősége töretlenül növekszik, ezzel együtt a felelőssége is. Miért alakul ez így és merre tart a fejlődés? Az előadás kitért a 2022-es Edelman Trust Barometer kutatásának eredményeire, melyek többek között a kormányba és a médiába vetett bizalom csökkenését, míg a vállalatokba vetett bizalom folyamatos növekedését mutatják, ugyanakkor a felmérés 2023-at „The cycle of distrust” jelzővel illeti. A vállalatokba vetett bizalom, valamint azokkal szemben támasztott társadalmi felelősségvállas erősödő igénye egyre meghatározóbbá teszi a vállalati kommunikáció kulcsponti szerepét.
Ludvig Orsolya, Csepregi Gábor, az MCC vendégelőadója és a Vezetkőképző Akadémia program tanácsadója, valamint Olajos Boglárka, az MCC diákja a vállalati kommunikáció utóbbi kérdésköreinek okairól, kihívásairól és lehetőségeiről folytattak izgalmas beszélgetést az előadást követően. Kitértek továbbá a vállalatokon belüli belső kommunikáció fontosságára, illetve a krízishelyzetekben alkalmazott kommunikációs eszközökre és következményekre. Szóba kerültek továbbá a kulturális különbségek a vállalati kommunikáció tekintetében, valamint az olyan népszerű és szükségszerű társadalmi témák, mint a fenntartható fejlődés, mely meghatározó mind a vállalatok működésében, valamint társadalmi felelősségvállalásuk vonatkozásában.