A felgyorsuló technikai és társadalmi változások hatást gyakorolnak az iskolarendszerre is. Kiszélesedtek a tudásszerzés útjai, új kompetenciák kerültek előtérbe, és szükségszerűen megváltozott a pedagógusi szerepfelfogás is. Mindeközben felértékelődtek a klasszikus tudástartalmak is.
Immár hetedik alkalommal megrendezett konferenciánk célja, hogy pedagógusok, szakértők és kutatók segítségével körbejárjuk a 21. század oktatási kihívásait, és a szemléletformáló előadásokon túl kézzelfogható módszereket is adjunk pedagógusaink kezébe.
Program:
9.00-10.00 Regisztráció
10:00-10.05 Köszöntő, ünnepélyes megnyitó
10:05-10:45 Köznevelés a digitális korban
Dr. Balatoni Katalin, Köznevelési Helyettes Államtitkár, néptáncpedagógus, neveléstudományi kutató
10:45-11:00 Klasszikus tudás vs. kreativitás - Mire épüljön a jövő oktatása?
Dr. Constantinovits Milán, Igazgató, szakmai és oktatási ügyek (MCC),
11:00-11:15 Szünet
11:15-11:45 Digitális technológia és/vagy értékközpontú nevelés?
Pöltl Ákos, családbiztonsági szakértő, Az MCC Ifjúságkutató Intézetének Kutató-szakértője.
11:45-12:15 Géppel és lélekkel - Digitális technológia a hagyományos értékek szolgálatában
Dr. Szűts Zoltán, média és digitális pedagógia kutató, az Eszterházy Károly Egyetem Humáninformatika Tanszékének habilitált egyetemi docense, az Online és A világháló metaforái szakkönyvek szerzője, országos televízió és rádió csatornák, illetve nyomtatott lapok állandó szakértője.
12:15-12:45 Is talent development the goal of education? Yes and No! (angol nyelvű)
Moderátor: Szakos Enikő
Dr. Mikołaj Sławkowski-Rode a Buckingham Egyetem Bölcsészettudományi Kutatóintézetének filozófiai tudományos főmunkatársa és az egyetem filozófiai doktori kutatásának igazgatója
Szakos Enikő az MCC Tanuláskutató Intézetének oktatáskutatója és az NKE Nemeskürty István Tanárképző Központ stratégiai osztályvezetője.
12:45-13:45 Ebédszünet
13:45-14:45 Választható workshopok – csak egy választható!
1. Kéz a kézben az AI és a hagyományos tanulás
Tarczal-Márta Edit, az MCC Fiatal Tehetség Program oktatója, a Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium matematika, informatika tanára.
2. A CorvinKamra bemutatása – készülő online módszertani feladatbank történelem tanároknak
Dr. Kovács Örs, az MCC Középiskolás Programjának vezető oktatója, a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium történelem-francia szakos pedagógusa.
3. Okoseszközök az oktatás szolgálatában
Szuromi Márton, az MCC Technológiai és Innovációs Csoportjának rekreációs szakembere.
4. Osztály, vitázz! – avagy a vita az oktatásban
Barbarics Péter, az MCC Vitaakadémia vezetője. Az MCC-ben töltött pályafutása során számos alkalommal tartott érveléstechnikai és vitakészségfejlesztő workshopot középiskolások, egyetemisták és felnőtt csoportok számára egyaránt.
5. Szájbergyerekek és a MI-generáció – A digitális világ nemzedéke.
Székely Levente, Ifjúságkutató Intézet, igazgatója; MCC Társadalom- és Történelemtudományi Iskola Szociológiai Műhely, műhelyvezető.
6. Tanár és technológia - pedagógusmesterség az okoseszközök és az MI korában
Szakos Enikő, az MCC Tanuláskutató Intézetének oktatáskutatója és az NKE Nemeskürty István Tanárképző Központ stratégiai osztályvezetője
14:45-15:15 Bemutatkozik az MCC Plusz Program
15:15-16:15 Normális vagy természetes? Egy állandó belégzésben lévő társadalom dilemmái
Dr. Márky Ádám, Az MCC Vezetőképző Akadémia szupervizora, orvos, vezetői tanácsadó, mindfulness kutató
16:15-16:30 Zárszó
Időpont: 2024. november 29., péntek
Helyszín: Mathias Corvinus Collegium – 1113 Budapest, Tas vezér u. 3-7.