Mentor neve: Fodor Richárd
Iskola neve: Benedek Elek Pedagógiai Líceum
Évfolyam: 12. évfolyam
Kutatási téma címe: A mesterséges intelligencia szerepe az oktatásban
A kutatás középpontjában a mesterséges intelligencia (MI) oktatásban való alkalmazásának megítélése áll, különösen Erdélyben, Hargita megyében. A vizsgálat fő kérdése, hogy miként látják az érintettek az MI-ban rejlő lehetőségeket az oktatás fejlesztésében, és milyen előnyöket vagy nehézségeket tapasztalnak. A kutatás feltárja, hogy az oktatásban résztvevők mennyire hajlandók alkalmazkodni ehhez a technológiai előrelépéshez, és milyen tényezők befolyásolják ezt a folyamatot. A kutatás célja tanulmányozni a diákok és tanárok véleményét, nyitottságát és elvárásait a mesterséges intelligencia használatával kapcsolatban. Az eredmények alapján olyan következtetések fogalmazhatók meg, amelyek segítségével a mesterséges intelligencia a jövőben célzottan vezethető be az oktatásba.